הקשר בין מוזיקה וקראטה
נקודות משותפות בין מוזיקה וקארטה.
כלל הציבור יהיה מאד מופתע לשמוע שיש קשר אינטימי בין קארטה ומוזיקה.
אנשים שאינם מוזיקליים לגמרי הם מאד איטיים בהתקדמותם באומנות הקארטה לעומתם אלה שלמדו סוג של מוזיקה כזו או אחרת היו מהירים בצורה מפתיעה.
אנו מאד משוכנעים בקשר ההדוק שבין שני אילו, המוזיקה והקארטה.
אנו מודעים לתדמית שיש לאנשים לגבי קארטה.
רובם מתייחסים לקארטה כטכניקה של התקפה בידיים ריקות ובאגרופים, כדי למנוע התקפות, כדי לבעוט בנקודות קריטיות של המתקיף, למנוע את התקפתו בעזרת הרגליים או כדי לבעוט ביריב למוות.
כל מה שהאדם הממוצע מעלה בדמיונו כששומע את המילה קארטה הוא שזהו סוג של טכניקה מלחמתית ברוטלית.
העובדה המעציבה היא שיש הרבה מידי אנשים שאינם יכולים להתייחס לקארטה מאשר כקרב.
למרות שאנו שמים דגש על קארטה כתורת לחימה וכמקור של הרבה תורות לחימה אחרות, תמיד ימצאו בודדים שלא יסכימו לכך ובבלי ספק יגחכו על הרעיון לקרוא לקארטה אומנות לחימה.
שימוש ברעיון שלקארטה ולמוזיקה יש אלמנטים משותפים, לא ישפר בהרבה את הבנת הקארטה עבור אנשים אילו. קרוב לודאי שהרעיון של קשר כזה בין מוזיקה לקארטה לא יעלה אפילו בדעתם.
מוזיקה היא למעשה צירוף יחד של צלילים יפים ושחזור של קולות יפים- צירופים כאילו יכולים "לספר" לנו סיפורים פשוטים שישמחו את נשמתינו ויזילו דמעות מעינינו.
בשנים האחרונות עם הכנסת המקצבים הלטיניים והג'אז השתנתה המוזיקה להיות משהו שנותן הנאה כמו להבות אש, כמו חגיגה של קולות וצלילים כמעט כמו הנאה של ריגוש מיני.
מוזיקה מרגשת בני אנוש אך אין לזה כל קשר עם אומנויות לחימה.
אם מייחסים מוזיקה לתנועות של הידיים והרגליים ושל הגוף כולו התוצאה היא משהו הדומה לריקוד.
אלמנט זה, אלמנט הריקוד הוא שמשתקף או בא לידי ביטוי בקארטה.
מזוית ראיה קצת שונה יש קשר אינטימי בין ריקוד וקארטה.
מוזיקה וריקוד אינם ניתנים להפרדה ולכן מוזיקה וקארטה חולקים ביניהם את אותה רוח ואת ההנחה הזו נוכל לבסס ע"י הדגמות פשוטות.
קצביות בתנוחות הרגליים בקארטה.
שלוש תחומים אילו: קארטה, הריקוד ומוזיקה הם בעלי אלמנט משותף והוא הקצב- הריתמוס.
תנועות הקארטה מגיעות לשלימות דרך הקצב ואשר בלעדיו (בלי הקצב) התנועות לא יכולות להתקיים.
לדוגמא, התרגילים הרשמיים הבסיסיים בקארטה בנויים בין עשרים לשבעים תנועות שכולן אמורות להיות מבוצעות במרווח זמן של דקה אחת.
הרבה תנועות בדקה אחת נראות שקארטה הוא מהיר מידי מכדי להיות ריקוד טנגו או ריקוד ולס. לענין זה אפילו ריקוד הטויסט אינו מספיק מהיר כדי להשתוות לקצב תנועות הקארטה.
תנועות הקארטה הן בלתי אפשריות לביצוע אם אינן נעשות או מבוצעות בקצביות מסויימת.
חשיבות המוזיקה לקארטה.
ישנו קו דק מאד בין נצחון להפסד.
תזמון יכול להפוך הפסד לנצחון וגם ההיפך.
הקצב והתחושה המוזיקלית הם שקובעים את התזמון.
אומה שאוהבת מוזיקה, אוהבת את ההסטוריה שלה.
עם שיוצר מוזיקה, אפילו רק כתוצאה מזה, יש לו תכונות ואופי יוצאות דופן.
אדם שאוהב מוזיקה יכול להתקדם בצורה יוצאת מן הכלל בקארטה.
אדם שאינו אוהב מוזיקה לא יוכל אף פעם להציג קארטה בצורה נכונה.
מכל זה נובע שאדם שמגיע לרמות גבוהות בקארטה הוא ממילא אוהב את מולדתו, דואג לבריאות עמו ויכול לתרום בכך להתפתחות האנושות.
אין גזע שהוא לגמרי לא מוזיקלי.
לכל מדינה עלי אדמות יש את סוג הריקוד האינדיוידואלי שלה.
מעניין במיוחד לראות שהריקודים של אומות וגזעים קשורים קשר הדוק לתנועות האיגרוף וה"גו'גו'טסו" שלהן.
הריקודים של האירנים, התורכים והמונגולים מראים דמיון רב לתנועות ההיאבקות שלהם.
כך גם רואים דמיון אצל השבטים האפריקאיים בין תנועות הריקוד שלהם לבין טכניקות השימוש בכידון.
הקבלות אילו הן נושא מעניין למחקר בפני עצמו.
בטבע אנו רואים את קצב המוזיקה ברוחות המנשבות, ברשרוש ענפי העצים בתנועות הגיאות והשפל של הים ובשירתם של החרקים בשדות.
חוש הקצב מאפשר לנו לזכור איך נינוחות יכולה להיות ולספק את נשמותינו כך שנוכל לאהוב ולהבין אנשים אחרים ולהיות כך חלק מעולם הטבע.
אילו שיש להם חוש הקצב יתקדמו בצורה מהירה בקארטה כי קארטה לא נגמר רק בטכניקה.
קארטה נעשה קארטה אמיתי כשהוא משלב אימון של הרוח ועידון של האישיות.
אדם ששליטתו העצמית מבוססת על חוש מוזיקלי ושריקודו יציב רוחנית הינו אדם בעל שלימות של אישיותו ויש לו את "הדבר הנוסף" שנקלט במהירות.
שליטתו בקארטה אינה טכנית בלבד אלא כוללת גם פיתוח ומירוק וצחצוח של אישיותו דרך תורות המוזיקה והריקוד.
התקדמות בחסימות, בעיטות, מכות ושאר הטכניקות אינה מספיקה.
כמו כל אומן או בעל מלאכה של אומנות, אומן הקארטה חייב להיות בעל הבנה רוחנית עמוקה וטוב אמיתי כלפי חבריו.
מוזיקה היא האומנות הקרובה ביותר לקארטה וזו בעלת היכולת הגדולה ביותר לפתח את הטבע האמיתי אצל תלמיד הקארטה ואצל אומן הקארטה.
נכתב עי' חיים בכר!! בכר קראטה דו- ישראל!!!